Två personer omhändertagna för fylleri i Jämtlands län

En äldre man och en äldre kvinna omhändertogs under fredagen i Jämtlands län enligt lagen om omhändertagande av berusade personer.
Polisen rapporterar
Under fredagen den 26 juni har personer omhändertagits enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB) i Jämtlands län. Strax innan klockan 17:00 omhändertogs en äldre man i Krokom. Mannen hade legat utanför en bil vid tillfället.
En stund senare omhändertogs även en äldre kvinna på Söder i Östersund. Det var en polispatrull som upptäckte kvinnan, som därefter överlämnades till sjukvård.
Källa: Polisen
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


