StrömsundsNytt

Två personer omhändertagna för fylleri i Jämtlands län

Bilden visar baksidan av en vit polisbil med blå och gul reflekterande dekor. Bilens varningsljus på taket är tända och avger ett starkt blått sken. En person, klädd i mörka kläder som ser ut att vara en uniform med utrustningsbälte och väst, står bredvid bilens förardörr vilken är öppen. Personen är vänd bort från kameran, vilket gör att ansiktet inte syns. Delar av träd eller buskar, med grönt lövverk, skymtar i förgrunden och bakgrunden, vilket indikerar att bilden är tagen utomhus.
Illustrationsbild: LENNART ANGERMUND - Mostphotos

En äldre man och en äldre kvinna omhändertogs under fredagen i Jämtlands län enligt lagen om omhändertagande av berusade personer.

Annons

Polisen rapporterar

Under fredagen den 26 juni har personer omhändertagits enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB) i Jämtlands län. Strax innan klockan 17:00 omhändertogs en äldre man i Krokom. Mannen hade legat utanför en bil vid tillfället.

En stund senare omhändertogs även en äldre kvinna på Söder i Östersund. Det var en polispatrull som upptäckte kvinnan, som därefter överlämnades till sjukvård.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus